Pages

keskiviikko 14. joulukuuta 2011

Loch Nessin hirviö

Kun kuullaan puhuttavan kuuluisaksi tulleen Loch Ness-järven tarunhohtoisesta merihirviöstä "Nessiestä", tulee ensimmäisenä mieleen tämän näköinen otus:


Mutta jospa tätä mahtavaa ja turisteja saarelle tuovaa taruolentoa ei olisikaan olemassa? Jos kaikki olisikin vain valetta? Tätä mieltä on skottilainen paleontologi Neil Clark. Hän sanoo Nessien saaneen alkunsa, kun skottilainen sirkuslainen päätti pistää rahoiksi nähtyään norsun kylpemässä Loch Nessin järvessä. Sirkuslainen nimeltään Betram Mills tarjosi suuren rahapalkinnon sille, joka nappaa hirviön. Vuonna 1933 tehtiin ennätysmäinen määrä näköhavaintoja. Kerrotaan, että norsujen annettiin rentoutua, joten ne laskettiin Loch Nessin järveen aina tauon ajaksi. Norsusta näkee sen uidessa vain kärsä (joka kuvaa Nessien kaulaa ja päätä) ja päälaki ja vähän selkää, tulee siitä hieman liskomainen vaikutelma. Tämän käsitti sirkuslainen ja vuosittain Skotlantiin tulee joukoittain turisteja katselemaan tätä upeaa hiviötä, josta ei kuitenkaan enää nykypäivänä näy jälkeäkään.

tiistai 13. joulukuuta 2011

Spiritismi

Jo kautta aikain on liikkunut kertomuksia pelistä (jos sitä nyt peliksi voi kutsua), jossa kommunikoidaan henkien kanssa. Tämä peli on nimeltään spiritismi. Varmasti kaikki ovat kuulleet tarinoita, joissa "heidän kumminsa serkun veljen vaimo on kuollut spiritismiä pelatessa". Jos ei kuitenkaan usko tuollaista, täytyy vain kokeilla itse. Spiritismistä voi tulla herkimmillä myös psyykkisiä oireita. Spiritismiä pelatakseen tarvitsee:




Ouija-laudan
Tavallisen lasimuin
(asetetaan laudan keskelle)
Kultaisen sormuksen
(asetetaan lasimuin alle)

Säännöt:

- Televisiot, peilit ja kaikki jotka voivat heijastaa kuvan, täytyy peittää.
- talossa ei saa olla muita ihmisiä tai eläimiä, jotka eivät ole osallisia pelissä.
- Huoneessa ei saa olla auringonvaloa, raamattua, virsikirjaa tai ristejä.
- Ei, painottaen EI saa koskaan kysyä, missä henki on tai milloin kuolen.
- Täytyy olla kohtelias hengelle.
- Täytyy tehdä suolarinki pelaajien ja laudan ympärillä (siis niin, että kaikki ovat suolaringin sisässä)
- Ennen luvan saamista ei saa lopettaa.
- Pelin loputtua, lasi täytyy viedä pois talosta ja rikkoa ulkopuolella.
- USKO PELIIN!
- laita etu- ja keskisormesi lasin päälle niin, että sormet juuri ja juuri koskevat lasia.
- Pelin voi aloittaa kysymällä: onko täällä ketään?

Kokemuksia, joita on poimittu netistä:



Kakaroina pelasimme spiritismiä ja jouduin kärsimään niin kauheista pelkotiloista että ei mitään rajaa. Erästä oksettavan pelottavaa peliä seurasi paniikkihäiriökohtaus ja koska en sitä tuntenut, luulin pirun minut riivanneen. 
Myöhemmin ymmärsin että pahalle ei saa suoda ekes ajatusta, ei minkäänlaista mahdollisuutta. Ei puheissa, ei kuvitelmissa, ei minkäänlaisena ajatuksena. Sillä tavalla ei sitä tarvitse kohdata!
Pelkät halpamaiset puheet saavat minut tuntemaan oloni huonoksi. Siis, ei kannata kokeillakaan!
 anonyymi


 Kokeiltu on. Ensimmäisellä kerralla peilin takaa kuului raapaisu ja siitä alkoi pitkäaikainen poltergeistmellastus, josta oli vaikea päästä eroon.
Erään toisen kokeilun aikana lasi liikkui vain y:n ja ö:n välillä ja silloinen avomieheni vajosi transsitilaan. Hänen oli sen jälkeen vaikea nukahtaa, koska hän koki, että vajoaa taas transsiin.
anonyymi

 Isovanhemmillani on kokemusta ja tässäpä yksi. Isoisäni nuorena kaveriporukkansa kanssa "pelasi" spiritismiä teltassa. Heillä oli kynttilä, oli ilta ja pimeää. He esittivät kysymyksiä hengelle. Loppujen lopuksi he pyysivät merkkiä, teltta lehahti tuleen! En tiedä oliko tarina tosi, en ollut silloin syntynytkään. Mutta tosissaan sitä minulle kerrottiin. Minulle kerrottiin myös että jotkut heidän tuttunsa olivat pitkän spiritismin pelaamisen jäljiltä passitettu mielisairaalaan. Kyllähän tarinoita on monia eikä tiedä mihin uskoisi.
Devilsbride

 Yritin penskana pelata sitä monta kertaa kavereitten kans, ei toiminu ikinä. Nyt kun aikuisiällä muutama vuosi sitten pelattiin sitä niin se toimi. Lasi liikkuu välillä tosi nopeastikkin ja siinä voi tulla kaikke tosi pelottavaakin. Eikä sitä lasia kukaan tietosesti pysty liikuttamaan niin nopeasti kuin se pelissä liikkuu. Meillä oli pentagrammeja laudassa ja lasin alla oli metallinen pentagrammi. Lisäksi oli Necronomiconista sumerilaisia tekstejä. Ei kannata pelata sillä mulla ainakin se aiheutti pelkotiloja. Jos ei muulla enää päätä saa sekasin niin tuolla ainaki.
Anonyymi