Pages

lauantai 10. elokuuta 2013

Nahkasohva


Kun olin nuori, muistan että talossamme oli vanha nahkainen sohva. Se oli käytetty ja repaleinen ja sijaitsi olohuoneen nurkassa. Vanhempani olivat löytäneet sen pihakirpputorin alennuksesta.
    Eräänä päivänä, kun olin noin 5-vuotias, leikin olohuoneessa yksikseni. Satuin katsomaan ylös ja huomasin jotain todella outoa. Sohvan edessä lattialla oli rypistynyt paperipussi. Mietin mitä pussin sisällä oli, joten nousin seisomaan ja menin tutkimaan sitä. Paperipussissa oli hyvin erikoinen logo.
    Juuri kun ajattelin nostaa pussin, tajusin että vääntynyt käsi kurotti sohvan alta ja piteli paperipussia. Pysähdyin ja kylmä väre kulki lävitseni. Olin järkyttynyt.

Katsellessani, käsi hitaasti vetäytyi takaisin sohvan alle paperipussi mukanaan. Juoksin ulos olohuoneesta ja löysin äitini tiskaamassa astioita. Täristen pelosta, yritin kertoa hänelle mitä olin nähnyt, mutta hän ei uksonut minua. Hän vain nauroi ja sanoi että olin vain kuvitellut asioita.
    Sen jälkeen, yritin pysyä kaukana nahkasohvasta. Vältin menestä olohuoneeseen mistään hinnasta. Eräänä aamuna heräsin, ja huomasin että nahkasohva oli kadonnut. Sen tilalla oli uusi sohva. Huokaisin helpotuksesta ja ajan kuluessa unohdin koko jutun.

Pari vuotta sitten, puhuin äitini kanssa lapsuuteni muistoista ja muistin yhtäkkiä vanhan nahkasohvan.

"Mitä sille tapahtui?" kysyin.
"Älä puhu minulle siitä kauheasta asiasta," äiti sanoi järkyttyneenä. "Me heitimme sen pois."
"Miksi?" kysyin. " Senkö takia että pelkäsin sitä?"
"No... En koskaan kertonut tätä sinulle," hän sanoi ääni väristen. "Sinä olit hyvin nuori ja en halunnut säikäyttää sinua. Eräänä aamuna, et halunnut mennä kouluun ja piilouduit minulta. Kävin läpi koko talon etsiessäni sinua ja lopulta päädyin olohuoneeseen. Juuri kun olin avaamassa ovea, luulin kuulleeni sinun kikattelevan itseksesi. Ryntäsin olohuoneeseen ja silmäni nurkasta olin näkevinäni sinun jalkojesi katoavan nahkasohvan alle. Polvistuin ja huudahdin "Löysinpäs sinut!"ja sain melkein sydänkohtauksen. Se et ollut sinä. Niin kauan kun elän, en koskaan unohda sitä."

"Mikä se oli?" kysyin.

"Se oli vanha nainen jonka olkäpäillä oli musta hartiahuivi ja kasvot harmaat ja ryppyiset. Hänen kasvonsa oli vääntynyt irvistykseen ja hän kikatteli kuin lapsi. Hän piteli kaulaketjua tai rannekorua kädessään. Halusin juosta, mutta olin jähmettynyt kauhusta. Hän tuijotti suoraan minuun kylmillä, kuolleilla silmillään. Ei sielua. Kiljuin ja juoksin pois olohuoneesta. Seisoit keittiössä, joten nostin sinut ja juoksin talosta ulos niin nopeaa kun vain kykenin. Soitin isällesi ja hänen täytyi tulla pois töistä kesken päivän. Yritin selittää hänelle mitä oli tapahtunut, mutta hän ei uskonut minua. Kieltäydyin menemästä takaisin taloon ennenkuin hankkituisimme eroon siitä kauheasta nahkasohvasta."

Olin sanaton.

"Pari viikkoa sen jälkeen, olin hakemassa sinua koulusta," äitini jatkoi." Ajoimme talon ohi jonka pihakirpputorilta olimme löytäneet sohvan. Pysäytin auton ja päätin saada lisää tietoa siitä. Nainen joka asui siellä kertoi minulle että kaikki huonekalut olivat tulleet talon mukana kun hän osti sen. Hän selitti että talo oli aijemmin kuulunut vanhalle naiselle joka asui yksin. Hänellä ei ollut perhettä, joten kun hän kuoli hänen ruumistaan ei löydetty viikkoihin. Kun hänen mätänevä ruumiinsa vihdoin löydettiin, se makasi sohvalla. Sama vanha nahkainen sohva jonka me ostimme pihakirpputorilta. Vielä nytkin minua pelottaa edes ajatella sitä."

Äitini tarina palautti mieleeni kaikki vanhat muistot lapsuudestani, nahkasohvasta ja vääntyneestä kädestä joka piteli paperipussia. Juuri edellisenä päivänä olin kaupungissa ruokaostoksilla. Eräässä kaupassa, kuljin käytäviä pitkin kun näin jotain tuttua. Eräässä hyllyssä oli pieni paperipussi jossa oli sama outo logo.

Käteni tärisivät kun nostin sen ja katsoin sisälle.

Se oli pussi partateriä.

22 kommenttia:

  1. kaiksita pelottavinta tässä on se, että muistan hyvin kuinka kun olin pieni, meilläkin oli vanha nahkasohva, ja sen alle mahtui hyvin konttaamaan :D

    VastaaPoista
  2. Kiitos, kun jaksat aina suomentaa näitä ja päivittää blogia! Tämä on yksi parhaista blogeista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi hyvä blogi! Kunnon pelottavia kauhujuttuja ei löydä oikein millään, joten tämä blogi on tosi kiva löytö! Jatka samaan malliin Grew!

      Poista
  3. The Russian Sleep Experiment

    VastaaPoista
  4. tää on huikee blogi
    tykkään kovasti !

    ... ja nyt tähän tarinaan: mie tärisen täällä ! :D

    VastaaPoista
  5. En tajunnu tota partateräjuttua, ok, onhan ne teräviä mutta..? Selventäiskö joku?


    T. Epätietoinen :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aluksi en itsekään ymmärtänyt partaterien merkitystä tarinassa! Mutta siis tämä mummo ojensi lapselle pussia joka oli täynnä partateriä jotta lapsi olisi haavoittanut kätensä.

      Poista
  6. Hehheeee, aika hyvä tarina kyllä.. :P

    VastaaPoista
  7. Hyi vittu ku säikähin tota ku sen tytön äiti kerto siit mummost!! Hyi elämä! Mut ihan paras blogi oon jääny iha koukkuun :D

    VastaaPoista
  8. Kiva ku meiän sohvan vieres on paperinen pähkinä pussi, rupesin pelkäämään sitä :D

    VastaaPoista
  9. Tätä blogii on kiva lukee ku on muutenki tosi vainoharhanen, mut silti mie luen tätä :) kiitos ja kumarrus kun jaksat suomentaa näit (: Tykkään! :)

    VastaaPoista
  10. Katoin tota kuvaa ja hitto et säikähdin :D

    VastaaPoista
  11. Säikähdin tota kuvaa iha hitosti :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ihmettelin näitä kommentteja että mitäs nää säikähti, oliko täällä joku kuva mitä en huomannut.. Sitten älysin ne kasvot siellä, hyi munakoiso!!! säikähdin! :D

      Poista
  12. Moi! Muistan lukeneeni täällä tarinan siitä lapsesta joka sanoo: mitä leikitään, niin voisitko linkata sen tähän kun en enää löydä sitä

    VastaaPoista
  13. Paras blogi ikinä! Hyi hitsi mua pelottaa, koska istun sohvalla ja oon yksin kotona

    VastaaPoista
  14. Rupesin tutkimaan tota kuvaa vähän tarkemmin ja vasemmal puolel siin tyynyn alla on jonku kasvot :D Sopi hyvin tohon juttuun.
    Löysin tän blogin eilen ja oon lukenu kaikki tarinat täält:D

    VastaaPoista
  15. luulin jo ett olin lukenu kaikki tarinat mut olin näköjään väärässä! :D

    VastaaPoista
  16. Mahtavaa päästä lukemaan creepypastaa ja muita tarinoita myös suomeksi! Toivon, että jatkat hyvää työtä. Ainoastaan pienet virheet haittaavat lukunautintoa, kuten "aijemmin" kun oikea muoto on aiemmin. Ei sillä, luen siltikin tätä blogia erittäin mielelläni, mutta pieni palaute on aina paikallaan.
    Keep up the good work!

    VastaaPoista